Træningsvideo: Sådan får du stærke skuldre

Se med, når Womans træningsekspert Sarah Posin viser, hvordan du kan træne dig til flotte og stærke skuldre

18. november 2015 af Josefine Bjørn Månsson

Kom i bedre form med Woman.dk, når vi viser dig de bedste øvelser til en flot og stærk krop i samarbejde med vores træningsekspert Sarah Posin. I videoen får du effektive øvelser til dine skuldre.

Udover et par stærke skuldre giver skuldertræning også en flot symmetri. Når du træner skuldre er dine vigtigste redskaber et sæt håndvægte. Fordelen ved at bruge håndvægte, fremfor en vægtstang er, at du er mere sikker på, at din stærke side ikke tager over. Husk, at du ikke skal være bange for at træne med vægte – kvinder kommer altså ikke til at ligne en bodybuilder af at styrketræne. 

I videoen kan du se øvelser, du kan lave både i fitnesscenteret og hjemme.

Se videoen herunder:

Gode træningsøvelser til stærke skuldre

  • Skulderpres
  • Lateral raises
  • Håndstand (op ad en væg)

Vær opmærksom på, at du ikke kører armene for højt op ved lateral raises, men hold dem vandret. Når du laver en helt almindelig håndstand op ad væggen, øger du din styrke og mobilitet og træner skuldrene samtidig.

Sarah Posin er Womans træningsekspert og guider dig til en sund hverdag med træning og sunde alternativer til hverdagens fristelser. Udover at være en passioneret trænings- og livsstilsblogger laver Sarah boot-camp-forløb og arbejder som personlig træner. Sarah er tidligere Danmarksmester i Bikini Fitness, og hendes mission er at hjælpe andre kvinder tættere på deres mål og finde glæde og velvære i en sund livsstil.

Læs mere fra samme kategori