Boost din energi

Miniguide: træt af at gå sukkerkold om eftermiddagen? Brug disse tip, og få energi fra morgen til nat.

6. juni 2015 af Kathrine Priergaard Lund

Om morgenen

Stræk dig: Start altid dagen med at strække hele kroppen godt igennem, før du står ud af sengen. Det får blodet til at strømme gennem alle lemmer og giver energi.

Drik vand: Drik et glas vand før morgenmaden. Det danner en god bund for maden og er godt for fordøjelsen.

 

I løbet af dagen

Tal positivt: Hvis du bliver ved med at sige, hvor træt, dårlig eller stresset du er, bliver det hele værre. Så tal positivt til og om dig selv — og mærk forskellen.

Undgå klager: Hold dig væk fra dine kollegers eller medstude- rendes klagesang. Det er en negativ energitømmer.

 

Læs også: 3 øvelser der kan forandre dit liv 

På job eller på uddannelse

Vær fysisk aktiv: Rejs dig fra din stol mindst en gang hvert 45. minut. Tag trappen i stedet for elevatoren, og lav cirkelbe- vægelser med skuldrene, mens du sidder ved dit bord.

Sig nej: Du bliver fuldstændig tappet for energi, hvis du har brugt en hel dag på at hjælpe andre frem for at lave dine egne ting. Så husk at sige nej.

 

Om aftenen

Plej dit netværk: Brug tid på venner og familie. Selv om du har et stramt tidsskema, kan du godt finde en time tre gange om ugen til en kop kaffe eller en øl.

Tænk positivt: Inden du lægger dig til at sove om aftenen, skal du tænke på tre gode oplevelser, du har haft i dagens løb.

 

Bragt første gang i Woman nr. 131.