Dovne dullers guide til... træning

Sommeren nærmer sig, men bare tanken om træning gør dig træt. Få 8 lette genveje til træning

18. februar 2015 af Marianne Fischer

Sommeren kommer. Du har ikke glædet dig så meget, siden din bøjle med de lyserøde elastikker blev taget af på din blå mandag, og du skulle snave Jakob fra C-klassen. Men suk - sidste år lovede du dig selv, at du skulle flashe en Peter André-sixpack og ikke dine blege kærlighedshåndtag (som din meget forstående kæreste kalder dem). Desværre har du stadig ingen ide, om hvilken farve væggene i dit fitnesscenter har. 

Frygt ej. Woman giver dig 8 lette tips til træning.

Se realiteten i øjnene med et positivt budskab

Vil du undgå, at de dårlige undskyldninger endnu engang skal stå i vejen for din Baywatch-karriere, så gælder det om at finde noget, der kan motivere dig. Find et billede af din drømmekjole eller et billede med et positivt budskab, der minder dig om, hvad du gerne vil opnå.


Dyrk svedig Netflix

Træning og Netflix - kan det lade sig gøre? Ja, det kan! Hvis du er for doven til at komme ud at løbe, så lav dine øvelser derhjemme, mens du ser din yndlingsserie på Netflix. Vi kalder det svedig Netflix!

Grin dig fit

Ha' det virkelig sjovt! Alliér dig med din sjoveste veninde, og grin, til I ikke kan mere. Du træner din mave uden at lægge mærke til det!

Træn med dagligvarer

'Jeg skal over at handle, så jeg når desværre ikke træning!' Lyder det bekendt? I stedet for at bruge indkøb som en undskyldning, så udnyt det. Drop bilen eller cyklen, når du skal handle ind, og slæb dine tunge indkøbsposer hjem. Skal du være ekstra sej, så køb et par halvanden liters colaer... nå nej, danskvand, med hjem.

Husmor-fitness

Det kan faktisk være hårdere, end du tror. Skru helt op for musikken, og sørg for at give den ekstra gas med støvsugeren og fjerkosten. Tving dig selv til at gøre rent under sofaen og sengen, og kom ud i alle kroge. 

Dans dellerne af

Dans! De fleste af os elsker det så meget, at vi slet ikke mærker pulsen stige, eller at øjnene drukner i sveddråber. Og heldigvis kan du næsten danse, hvor du vil, og som du er (vi anbefaler dog, at du holder nøgendans i privaten). Hedder målet ’Vild med dans’, eller vil du bare presses lidt mere? Så meld dig til en dansetime.

Læs også: Dovne dullers guide til...rengøring

Start en gå-klub

Sladder, frisk luft og motion i en smuk indpakning. En gåtur er alletiders træning, fordi du slet ikke tænker over, at du faktisk rører dig. Er du alligevel ikke i humør til at vandre byen (og dig) tynd, så lav en aftale med din veninde (gerne hende den dramatiske, der altid har de gode historier), og gå en tur, mens du bliver opdateret på, hvem der kysser med hvem.


Højintensitets-træning

Vi har gode nyheder til dig. Er du klar? 10 minutter i højt tempo er bedre end en times træning på lavt eller medium blus! Hvad? Ja, det passer sgu! Vil du benytte dig af højintensitets-træning kan du blandt andet kaste dig over armbøjninger, mavebøjninger og sprællemandshop. Du kan også bruge en skammel som stepbænk og træde op og ned i højt tempo. Det vigtigste er, at du får pulsen op og ikke holder for lange pauser.

Du vil (garanteret) også kunne lide